De corona app kwam is tot stand in een samenwerking tussen het OLVG en zorgonderneming Luscii. De technisch specialisten van dat bedrijf en de medisch specialisten van het OLVG slaagden erin de corona check binnen een week te bouwen en te lanceren. Binnen 1 dag waren er al 5000 aanmelding waarmee de behoefte duidelijk was aangetoond.
Medisch dagboek
De app is bedoeld om de ongerustheid bij mensen en vervolgens de triage van zorgverleners te ondersteunen. Patiënten die zijn aangemeld, voeren gegevens als temperatuur en symptomen als hoesten en kortademigheid in. In een regiecentrum in het ziekenhuis lezen 24 medisch deskundigen mee. Als daar aanleiding toe is, wordt de patiënt gebeld en eventueel uitgenodigd voor verder onderzoek.
Uitbreiding over meer regio’s
Mensen uit de regio Amsterdam, Amstelveen, Zaanstad en Almere kunnen via de app in contact komen met het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG). In de provincie Utrecht werkt Luscii met het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC Utrecht) en in de regio Nijmegen met het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ). Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) maakt vrijdag bekend uit welke postcodegebieden mensen via de app contact met het ziekenhuis kunnen opnemen.
Hier komt de tekst van het artikel.
Goed voorbeeld
Hoewel uit nood geboren laat de app wel zien hoe het ook kan. Zelf meeting door de mensen thuis. Slimme data analyse en kunstmatige intelligentie aan de kant van het ziekenhuis. En dienstverlening op het moment dat het echt nodig is. Complimenten voor de bouwers van deze app Lucsii en het OLVG om deze vernieuwing zo snel te implementeren.