Technologie is niet meer weg te denken en moet ons helpen de zorg sneller, makkelijker, goedkoper en beter te maken. Daarnaast is er behoefte om de gezondheidszorg anders te organiseren. Enerzijds omdat nieuwe technologie kansen biedt om de kwaliteit van zorg te verbeteren anderzijds omdat maatschappelijke ontwikkelingen hier om vragen. Om deze zorgvraag van morgen met een krimpende arbeidsmarkt aan te kunnen, moet de zorg- en dienstverlening op een andere manier georganiseerd worden.
Maar waar te beginnen, er is zoveel technologie in ontwikkeling? Een vraag die veel zorgorganisaties zich stellen.
Mensen, processen en technologie
Vanuit robotzorg hebben wij veel kennis en ervaring met nieuwe technologie, en robots in het bijzonder. Onze mensen hebben daarnaast een achtergrond in online werken en begrijpen de impact van technologie op mens en organisatie.
Draagkracht is essentieel
Acceptatie van vernieuwing (verandering) gaat niet zomaar. Medewerkers moeten meegenomen worden in de belangrijkste ontwikkelingen om enthousiasme en betrokkenheid bij de implementatie te realiseren. Er moet begrip ontstaan over:
- Het waarom, visie en strategie
- De klantvraag en de mogelijkheden van vandaag en morgen
- De kracht van de mens versus de kracht van de machine
- Ethische waarde en normen
- De impact op het eigen werk
Innovatiekompas voor de toekomst
Kiezen voor externe adviseurs kan diverse voordelen hebben. Als extern adviseur kunnen wij onafhankelijker acteren dan interne adviseurs. Hierdoor kan een functie als breekijzer of frisse blik regelmatiger nodig zijn wanneer het om gevoelige kwesties gaat. Wij beschikken over ervaring als het aankomt op de impact van robots en technologie en organisatie veranderingen. Wij brengen u en uw medewerker ongetwijfeld op nieuwe ideeën voor een relevante dienstverlening in de toekomst en werken samen met u aan een innovatiekompas voor de toekomst.